Försäljningsvillkor

Reklamationer

Studio Blue har ambitionen att du ska bli fullständigt nöjd med de produkter du köper av oss. Om du mot förmodan skulle få en skadad eller defekt produkt ber vi dig kontakta Studio Blue per e-brev på adress order@studioblue.se inom sju dagar från det att du mottog varan. Beskriv skadan eller felet, ange ordernummer, varans namn samt dina kontaktuppgifter (namn, adress och telefonnummer). Om några av dessa uppgifter saknas förlängs handläggningstiden.

När den återsända, felaktiga varan kommit tillbaka till Studio Blue skickar vi en ny, likadan vara om en sådan fortfarande finns i lager. Om varan inte finns i lager kan du endera välja en annan vara för motsvarande belopp eller få pengarna återbetalade. Om du väljer en annan vara som är billigare återbetalar vi mellanskillnaden. Om du väljer en annan vara som är dyrare får du betala mellanskillnaden. Skicka med samma uppgifter som du mejlade vid skadeanmälan i försändelsen med varan så vi vet vilket ärende det gäller. Utan bilagt brev med dessa uppgifter kan ärendet inte handläggas.

Studio Blue byter inte cd-skivor

•     för att de inte är kompatibla med din cd-spelare

•     om cd:n är öppnad och det inte är något fysiskt fel på den

•     om du inte tycker om musiken på cd:n.

Innan du skickar i väg din beställning bör du kontrollera att alla uppgifter stämmer. Studio Blue gör inga ändringar när du väl gjort din beställning. Adressen som du angivit i kundvagnens “Ship to” är den adress vi skickar varorna till.

Bortkommen post

Om du tjugo dagar efter beställning inte fått din vara ber vi dig mejla oss uppgifter om ordernummer, varans namn samt dina kontaktuppgifter (namn, adress och telefonnummer). För att en ersättningsvara ska skickas ut behöver vi ett personligen undertecknat brev i vilket du intygar att du inte har mottagit varan.

Studio Blue använder Posten som leverantör. För beställningar inom Sverige bör leverans ske inom 2–7 dagar. Om en beställd vara inte finns på lager, skickar vi varan så fort den åter finns i lager. Om varan inte går att få fram kontaktar vi dig.

Internationella försändelser

Beställningar från de nordiska länderna har vi ambitionen att leverera inom 3–14 dagar. Utomnordiska beställningar hanteras manuellt. Vänligen kontakta Studio Blue per e-brev på adress order@studioblue.se för ytterligare detaljer.

Under helger och industrisemester kan leveranstiden öka. Det är ditt ansvar som kund att känna till nationella och internationella lagar och förordningar gällande postförsändelser och gods. Internationella försändelser kan öppnas och inspekteras av respektive lands tullväsen. Studio Blue tar inget ansvar för paket öppnade av tullen och reklamation godkänns inte för varor beslagtagna av tullen. Studio Blue står inte heller för några kostnader i samband med detta.

Betalning

Valutan är svenska kornor.

Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Med Payson kan du använda både betalkort och Internetbank eller tidigare innestående medel. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du på bara några sekunder göra transaktionen via Payson.

Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar. Alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.

Läs mer om Payson här: www.payson.se .

Kortinformation kommer inte att lagras eller hanteras av Studio Blue.

Eventuella kostnader som uppstår till följd av korthantering genom din bank eller ditt kort ersätts inte av Studio Blue.

© Studio Blue 2020 info@studioblue.se 08-39 00 27 Kontakta oss Sandsborgsvägen 44A, 123 33 Enskede Visa karta